"אם אין אני... מי"? תכנית למנהיגות עצמית צעירה בנאות קדומים

מדוע יש תלמידים טובים ותלמידים חלשים? תלמידים המצליחים בבית הספר ותלמידים הנכשלים בו? על מי מוטלת האחריות?
אנו מציעים לתלמידי בתי הספר העל יסודיים יום חוויתי ופעיל בנושא מנהיגות עצמית, בסגנון O.D.T (Out Door) בטבע. במהלך היום עוברים הצעירים מספר תחנות שמנחות אותם להתבונן בעצמם ובחברתם ויחד עם זאת להפנות מבט אל הטבע ואל מורשת העבר.
הרעיונות המרכזיים: הצבת מטרות ויעדים, מסוגלות עצמית, עבודת צוות, רגישות והקשבה לאחר.

משך הפעילות:  ארבע וחצי שעות
מתאים לכיתות:  ז' – י"ב (קבוצה עד 25 משתתפים).
העונה המומלצת:  כל השנה.

מנושאי הסיור:
• תרגיל פתיחה: תרגיל קפיצה ב-30 שניות – מסוגלות עצמית. הדיון ייסוב על הדרך בה אנו מעריכים את יכולותינו.

• הצבת מטרות ויעדים – תרגיל קליעה בחץ וקשת
"כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים"  (תהילים קכ"ז, ד)
תרגיל קבוצתי של קליעה בחץ וקשת –   מלמד כיצד מציבים מטרה ואיך מגיעים אליה? 


• ללמוד מנהיגות מן הרועים-  הנהגת עדר צאן
 "קַח אֶת הַמַּטֶּה וְהַקְהֵל אֶת הָעֵדָה..." (במדבר כ', ח' ) 
הנהגת עדר צאן קבוצתית מנקודה לנקודה מלמדת עבודת צוות, רגישות לאחר ולשונה, הקשבה אמיתית. מדוע נבחרו הרועים, משה ודוד להנהיג את העם?

• מתקן O.D.T: לדוגמה, עכביש, קורה, נדנדה, ואחרים -  על מנהיגות מצבית.
 כל אחד יכול להנהיג את עצמו ואם ירצה גם את האחרים. הדרך – לגלות את יכולותיך ולהעצים אותן, להיעזר באחרים במידה ואינך יכול לבד.

• "מנהיגות צומחת מן השדה"  - נכתוש אזוב כדי ללמוד צניעות, נרד לבור מים קדום   בעקבות יוסף כדי להבין תושייה ויצירתיות – מה היא. 

• סיכום – להדליק את האור.
נכין נרות שמן ונדליק אותם במערה חשוכה. נסכם את הנקודות שהאיר לנו הסיור וכיצד נאיר לאחרים.

 

 

*ניתן לבחור שלוש פעילויות מתוך המוצעות

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד